Cestopis: tajuplná a adrenalinová Korsika

Updated: May 11, 2019

V květnu mi bylo 30, a jak se občas říká, člověk by čekal, že bude mít už rozum a zodpovědnost... To se ale netýká mě a mého manžela :)

Omi mi připravil super narozeninové překvápko, s hádankami, hradní bojovkou a puzzlema... A když jsem to celé dala dohromady nestačila jsem se divit...v srpnu na mě čekal totiž canyoning na Korsice.

Přípravy na cestu

Když jsem se podívala na obrázky na googlu, překvapilo mě, jak je Korsika krásná. Fotky z canyoningu vypadaly trochu děsivě, ale adrenalin je pro mě vlastně forma relaxace, ale jet hlavou dolů ze skály????

Omi měl vše připravené, takže kromě nákupu hadrů jsem nic dělat nemusela. Plán byl jet do Berlína a odtud přímo do Bastie, přístavního města Korsiky, ze kterého začíná naše týdenní putování po ostrově.

První kilometry naším fárem na baterku

Hned na letišti jsme si vyzvedli naše fáro, Toyotu Auris hybrid, a vydali se směr Olmi-Capella. Cestou moc aut nepotkáme, jenom krávy, které se tu toulají bez jakéhokoli dozoru. Do vesničky přijíždíme za tmy, docela zdrchaní, ale na terásce našeho kamenného domu si dáme vínko a nasáváme místní atmosféru, protože přímo pod ní máme bar, kde místní Korsičani užívají večer za doprovodu místních zpěváků.

Pravá plážová romantika a želvičky

Druhý den ráno se vydáváme na cestu za plážemi. Úzké silničky mi trochu zvedají tep, ale ta krajina je úchvatná. Většina cedulí je minimálně prostřílená brokovnicemi nebo francouzský přepis je posprejovaný. Nojo, francouzštinu tu moc nemusí.

Dech se zatají, když uvidím to pobřeží. Nádherně čisté moře, skalnatá zákoutí, kde si každý může najít své místo pro romantiku.

Dopoledne trávíme opalováním na Plage de Ostriconi. Doporučujeme jít až na její konec, vyšplhat po skalách a poté sejít k moři, zde je to pravé ořechové.

Odpoledne se ale vydáváme dál, nakopneme hybrida a míříme na Plage de Seleccia, kam se ale musíme dopravit lodí. Lístek stál asi 25 EUR/os. První pláž, kam nás dovezla loď byla teda dost přeplněná, a tak jsme se vydali na druhou stranu poloostrova (1h svižnější chůze). Je lepší si najít vlastní malé místečko cestou, než jít až na Plage de Lotu, ale pro milovníky dlouhých písečných pláží je i tak tochu přeplněná Plage de Lotu tou pravou. Zpáteční cesta ale byla trochu náročnější, a tak jsme si nadělili menší pochoutku.

Druhý den jsem se vydali do Ile de Rousse, odkud jsem jeli vlakem po pobřeží směrem do Calvi. Cestou jsem se ještě vykoupali a trošku zamakali na paddle boardu.

Calvi, jedna z legend o něm praví, že mořeplavec Kryštof Kolumbus pochází právě z Calvi, které bylo v době jeho života součástí Janovské říše.Je zde asi 3km pláž a přímo naproti je pevnost – citadela s historickým jádrem města. Vstupní brána pevnosti na sobě nese nápis s mottem města: Civitas Calvis Semper Fidelis (Obyvatelé Calvi navždy vděční). Po jejím projití se dostaneme do rozsáhlých kasáren Sampiero. Šli jsem se podívat i na místní výstavu cizinecké legie. Nechtělo se nám mačkat se na sice dlouhé pláži, ale taky poměrně dost přeplněné, a tak jsem se vydali na druhou stranu pevnosti. Odtud jsme taky viděli jak z vojenského letounu vyskakují parašutisté.

Poslední sluneční paprsky jsem si užili v Galéria. Po svlažení v moři, jsme si pronajali kajak a vydali se místní říčkou na expedici do přírodní rezervace za želvičkami a lekníny.

Canyoning ve Verghellu

Pravý adrenalin nás čekal 4. den. Museli jsem vyjet v 6:00 ráno, v 9:00 už byl sraz na místě. Jak kilometry utíkaly, rostla má nervozita.

Po příjezdu na místo jsme dostali batohy s neoprenem, helmou a sedákem. A začalo to....pochod do kopce trval 3/4h, místy na přímém slunci...fakt mazec. Jazyk jsem měla až na vestě...navíc, náš instruktor mě nenechal zastavit a popadnout dech... prý: " Pořád jdi, sice pomalu ale nezastavuj se." Mít sílu, tak ho pošlu někam, ale sílu jsem neměla.

Jsme na místě a nechápu, jak mam na sebe nasoukat ten neopren, nemám sílu, obzvlášť když mi můj milovaný Omi tak krásně ubral kila, takže mi je menší, takže soukání je opravdu obtížné, ale adrenalin mi proudí v žilách a nic jiného mi stejně nezbývá. Vlezeme do řeky, pěkně ledová, projede mi hlavou, ale neopren za chvíli začne fungovat a po krátké instruktáži se vydáváme na cestu.

Tři hodiny skákání do vody, skluzavek a slaňování je neuvěřitelný zážitek, při kterém si opravdu psychicky odpočinete od každodenních starostí, protože tady musíte přemýšlet kam šlapete, jak skočit, čeho se držet... nejvyšší skok je ze 7 metrů, slaňujeme se i ve dvou, prostě fakt super zážitek. Po 3 hodinách jsem naprosto vymáchaná, ale šťastná.

Odměnou mi je nádherné ubytování v horách se zahradou, zahradním nábytkem a čtyřnohým kamarádem.

Seyschellské pláže

Po tvrdé dřině je nutný pravý odpočinek...teda to jsem měla slíbené. Jenže cestou na pláž Omi uvidí ceduli s vodopádem..."Bude to jen kousek určitě, hned zase pojedeme." No dobře, tak o hoďku méně mě nezabije, a tak se vydáváme na pochod. Ano, pochod, to pochopím po hodině chůze, kdy u žádného vodopádu ještě nejsem a cesta se začíná prudce svažovat. super, je mi vedro, jdu v sandálech, je poledne a nemám vodu...no myslím, že tentokrát jsem happy moc nevypadala, ale tak jako když už hodinu ťapu, tak se přeci neotočím, a tak šlapu dál, respektive spíše už šplhám dolů...to bude super výšlap, už teď se mi protáčí panenky. Ale ten vodopád je úchvatný... cestou zpět se modlím, ať si nevyvrknu kotník nebo neumřu žízní... nakonec nám to trvalo asi 2,5h. jsem mrtvá, ale Omi nakopne hybrida a jedem konečně za plážemi...no myslím, že další komentář to nepotřebuje, protože opravdu to dostálo průvodcovskému doporučení, že tu jsou pláže jako na Seyschelách a my si užili spoustu legrace a blbnutí, došlo i na skákání z ramen, "roztačku" a "úkrčník", no jo, i "i spadla lžička do kafíčka":)) Západ slunce jsem si užili opět u vodopádu, kde Omi cvičil skoky do vody.

Cestou nám dělají společnost prasata, která se tu promenádují také sama. Všude jich jsou mraky. Živí se kaštany, díky čemuž mají pak vyhlášené místní sušené uzeniny tak skvělou chuť. Na večeři si koupíme pořádný flák masa, že i našemu půjčenému psíkovi se zbíhají sliny.

Ještě adrenalinovější canyoning a naražená prdka

Pondělí 7.8.2017 se mi zapíše do paměti na hodně dlouho. Opět v 9:00 na místě, dostáváme bágl s klasickou výbavou. jdeme jen 15 minut a po vrstevnici, jo to se mi líbí:) Do neoprenu se už navleču jak profík, a za chvíli skáčeme do vody. je tak o 4°C teplejší a sluníčko na nás svítí přímo, takže e to opravdu pohádka.Je nás deset, nejmladší členka výpravy má 13 let. voda je naprosto čirá, je to dokonalý. Kaňon je hodně odlišný, je tu méně chození a více skákání a slaňování. Zkusíme si i jeden slide hlavou dolů. Trochu se bojím, ale nakonec je to super. Ještě větší adrenalin mě ale čeká, a to při seskoku z 8m mezi dvě skály (rozmezí mezi nimi cca. 3m). "Tohle bude hustý," projede mi hlavou. Prý: "Straight and strong" no, o to jsem se pokusila, ale i tak dopad na hladinu byl dost tvrdý...první reakce Omi byla "To bylo jako atomový hřib"... Své pozadí jsme měla jako v jednom ohni, ale i tak jsem byla happy... Nic jiného mi stejně nezbývalo, musela jsem jít dál na další seskok, už byl vydařenější, i když byl z 9m. Slaňování asi 12m, Omiho seskok z 10m, slaňování vodopádu a poslední koupačka.

Závěr canyoningu byl ale pořádný masakr, sice asi jen 20 minutový výstup ale sklon tak minimálně 60°.

Až když jsem si sedla do auta, pocítila jsem následky svého činu, a tak jsme cestu zpět dala hlavně na zadních sedadlech.

Cestou jsme se zastavili ještě v Portu, nádherná kamenitá pláž. Moře si užil hlavně Omi, protože bylo rozbouřené a každá vlna co mě smetla znamenala pro mě totální bolest. Výšlap na místní janovskou věž, k obědu grilované sardinky a červené skály, byl ale skvělý závěr dne.

Odjezd

Jedeme zpět do Bastie, podél pobřeží. Chci ještě na pláž místo k vodopádům, což je zásadní chyba, která mě bude ještě dlouho mrzet. Protože pláže podél pobřeží na severu nejsou nijak krásné, a ta na kterou jsme se vydali, navíc byla nudapláž. S Korsikou se loučíme pohledem na hasiče v akci při hasení lesního požáru... No jo, zážitek na závěr :)

#canyoning #adrenalin #Korsika #pláže #cestování #Evropa #Francie #Tipynadovolenou